Farmakonom søges til Senior og Sundhed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for sikker medicinhåndtering, velfærdsteknologiske hjælpemidler og formidling?
Så er denne stilling måske noget for dig.

Vi ønsker i Senior og Sundhed at styrke samarbejdet på tværs af fag og sektorer for at understøtte sammenhæng i borgerens forløb

Dine opgaver vil være

  • Hjælpe afdelingerne med kvalitetssikring og lave medicinaudits for at sikre, mål ift. lægemiddelhåndtering opfyldes.
  • Sammen med den medicinansvarlige i hver afdeling (sygeplejen, hjemmepleje og plejehjem.), opdatere lokale instrukser vedr. medicinhåndering.
  • Systematisk kompetenceudvikling af medarbejdere der skal håndtere lægemidler
  • Udarbejde og vedligeholde medicininstrukser i samarbejde med relevante fagpersoner
  • Deltage aktivt i MedCom-projekt i forbindelse med det nationale fokus på implementering af dosisdispensering.
  • Udbrede viden fra MedCom til relevante modtagere. Holde opfølgende møder med læge og apoteker vedr. dosispakket medicin
  • Implementerer velfærdsteknologiske hjælpemidler i forhold til medicin. I samarbejde med relevante fagpersonale.
  • Arbejde rehabiliterende og undervise borger/pårørende og kollegaer til selvstændig medicinadministration herunder anvendelse af velfærdsteknologiske løsninger
  • Iværksætte og understøtte dosisdispensering
  • Medicingennemgang hos udvalgte borgere, fx på plejehjem, i tilfælde med særlig fokus, fx antipsykotika
  • Yde rådgivning og undervisning til kolleger i korrekt håndtering af medicin efter gældende instrukser og retningslinjer
  • Understøtte læring af utilsigtede hændelser

Vi ønsker, at du
  • Er uddannet farmakonom, med minimum 2 års erfaring fra apotek eller sygehusapotek og gerne erfaring fra det kommunale.
  • Har lyst til at arbejde praksisnært og i borgers eget hjem, hvor du til tider kommer helt tæt på borgeren.
  • Har lyst til at arbejde med faglighed, udvikling og kvalitet og via dit samarbejde med de øvrige faggrupper i Senior og Sundhed opnå en bredere klinisk erfaring og forståelse.
  • Har interesse for, og erfaring med, at undervise og formidle på flere niveauer.
  • Kan bringe din faglighed i spil i dialogen med dine kolleger, samarbejdspartnere og borgere.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter kvalifikationer.
Den ugentlige arbejdstid er på 32 timer, fortrinsvis i dagtimer på hverdage.
Tiltrædelse den 1. februar 2024 eller efter aftale.

Ønsker du mere information
Vil du vide mere er du meget velkommen til at kontakte Anne Krogsøe Leder af Sygeplejen Land, Akut team og Specialer på mail: anne.birgittehostrupkrogsoe@middelfart.dk eller telefon mellem kl. 08.00-15.00 på 21786201

Vi afholder løbende samtaler indtil rette kandidat er fundet.

Middelfart Kommune vil gerne kendes for en attraktiv og fleksibel arbejdsplads, med et sundt arbejdsmiljø og mulighed for faglig og personlig udvikling. Derfor har vi fokus på god ledelse, fleksible rammer og der er ikke langt fra ide til handling. Du kan læse mere om vores arbejdsplads på job.middelfart.dk

Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på http://tilflytter.middelfart.dk/

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Middelfart Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (32-32 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Sygeplejen, Æblehaven, 5580 Nørre Aaby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5962090

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet